Mexico Cityn kylmyys alkoi tökkimään siinä vaiheessa, kun piti mennä ostamaan lisää vaatteita kesken kaupunkikierroksen. Päätimme ottaa bussin Mexicon toiseksi suurimpaan kaupunkiin Guadalajaraan.  Matka kesti noin 7 tuntia ja meni nopeasti. Bussit täällä ovat todella hienoja (tosin espanjaks dubatut romanttiset komediat, jotka keskeytettiin ennen loppua, sekä meksikolaiset klassikot alkoivat hieman ottaa päähän). Maisemat olivat hienoja, vaikkakin kuivan kauden takia vähän turhan karuja.

Maisemaa bussin ikkunasta

Guadalajarassa vietimme 3 päivää. Kaupunki oli Cityä tunnelmallisempi ja meksikolaisempi. Kiitos Annen henksuhintojen, hotelli oli taas bueno! Aamu alkoi uinnilla hotellin uima-altaalla palmujen katveessa. Ensimmäinen päivä meni nähtävyyksiä katsellessa ja shoppaillessa. Myös joulupukki oli tullut kaupunkiin lomaileen :)

Tavarat mahtui taksiin juuri ja juuri

Soviteltiin sombreroja

Konekiväärimiehiä seisoo joka paikan edessä

Guadalajara on Meksikon virallinen joulukaupunki

Suu palaa yleensä jo aamiaisella

Toisena päivänä lähdimme retkelle Tequilan- kaupunkiin, josta Mexicon kansallisjuoma on peräisin. Näimme jättimäisiä agaveviljelmiä, tutuistumme juoman valmistukseen, ja saimme paljon tietoa tequilasta. Aamusta lähtien saimme myös runsaasti maistiaisia mm.laimentamatonto maailman vahvinta tequilaa. Kiintiö tämän juoman osalta taisi tulla täyteen ainakin joksikin aikaa!

Tequilaa kanistereissa

Marion taidonnäyte

Koska halusimme säästää 10 euroa ( täällä menee rahantaju vähän sekaisin) majoituskustannuksissa, päätimme matkustaa Mazatlaniin yöbusilla. Nukkumista tosin häiritsi hieman kanssamatkustajien kuorsaus sekä hämärät tarkastukset, joissa sotilaat tulivat bussiin ja osoittelivat matkustajia taskulampulla.

Mazatlaniin saavuimme viideltä aamulla ja totesimme, että täällä haisee kala. Päivä meni nopeasti tutustuen uuten kotikaupunkiimme, joka vaikuttaa oikein mukavalta hiekkarantoineen ja palmuineen.

Mazatlan

Illalla lähdimme baariin tapaamaan muutamaa muuta vaihtaria, jotka olivat myös juuri kotiutuneet kaupunkiin. Onnistuimme myös hankkimaan kaikille kämpät. Näillä näkymin Essi asuu kahden muun tytön kanssa kolmiossa. Maiju ja Anne vuokraa talon kolmen muun vaihtarin kanssa. Muutto näillä näkymin on torstaina.